Inlägget är i reklam för Bimago.

Inredning kan kännas som en uppgift som aldrig tar slut. Ju mer man tänker på det, desto
mer finns det att göra. Det behöver lyckligtvis inte vara lika svårt som det känns. Genom att
följa några enkla steg kan processen bli snabbare, roligare och enklare. Gör så här för att
inreda ditt hem snabbare!

  1. Hitta inspiration
    Det första, och kanske roligaste, steget är att hitta inspiration för ditt hem. För att kunna
    skapa ditt perfekta hem behöver du först veta hur (eller i alla fall ungefär) det ska se ut! Du
    kan hitta inspiration var som helst, på nätet eller i verkliga livet. Det här steget kräver bara att
    du håller ett öga ute efter vad du tycker är snyggt och spara inspirationen (du kan spara
    bilder och göra anteckningar) när du hittar något du gillar. Du kan kolla in inspiration för
    dekor här
    .
  2. Håll dig till en färgpalett per rum
    Att hålla dig till en färgpalett per rum kommer både göra resultatet snyggare och hjälpa dig
    välja möbler och dekor. Om du har en bra känsla för färg kan du själv bestämma vilka färger
    du vill ska finnas i varje rum, annars kan du hitta en färgpalett på internet eller kopiera en
    färgpalett från ett magasin. Du behöver sällan mer än 5 färger i ett rum.
  3. Begränsa dina val
    Visst är det frestande att leta och leta och leta för att försöka hitta det absolut bästa, men du
    kommer aldrig att kunna kolla igenom alla alternativ i världen. Att begränsa dina val är något
    du måste göra för att dekorera snabbare. För många val är en av sakerna som gör det
    absolut svårast att någonsin bli klar med inredningen. Att begränsa dina val kan vara saker
    som att bestämma maxantalet dekorationer du vill ha i varje rum, bestämma en budget för
    inredning, ställa in en timer för hur länge du får bläddra efter ett specifikt föremål eller något
    annat som hjälper dig begränsa dina alternativ och hur mycket tid du spenderar på att leta
    efter produkter.
  4. Gruppera uppgifterna
    Exakt hur du vill gruppera uppgifter beror på vad som känns naturligast för dig. En del
    föredrar att gruppera uppgifter efter rum medan andra tycker det känns enklare att gruppera
    efter funktion (t.ex. lampor först, mattor sedan, o.s.v.) När du har skapat kategorier för
    uppgifterna kan du skriva ner precis vad du behöver göra och hur mycket tid/pengar det
    kommer att ta att utföra dessa uppgifter. När du är klar kan du mycket enklare få en bild av
    hur mycket du har att göra och hur lång tid det hela kommer att ta.
  5. Schemalägg din plan

När du vet vad du behöver göra är det sista steget att planera in när du ska göra det.
Schemalägg uppgifterna för när du har tid och energi att utföra dem. Försök inte att klämma
in allt under en dag om du inte kommer orka eller hinna med allt. Om du inte är nöjd och
behöver göra om något tar det bara längre tid. Var rimlig med vad du kan göra på en dag.

Relaterade etiketter:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma till William född (041003), i hemmet bor också mellanpudeltiken Skilla (190919). Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer!
Jobbar som examinerad specialpedagog, med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

%d bloggare gillar detta: