Inlägget är i samarbete med Rule.

Marketing är något som många företag sysslar med numera. Jag skulle vilja påstå att fler och fler företag försöker att nå ut till sina kunder på diverse olika sätt. Nyhetsbrev och hemsidor är ju något som är väldigt vanligt och som enkelt får kunderna att hitta just de produker han eller hon söker. Rule.se  hjälper företag att skapa nyhetsbrev på ett enkelt sätt som kommer ut till de kunder företaget har kommit i kontakt med. Tjänsten är smidig och företagen kan snabbt skicka vidare mailen utan att det ska ta en massa onödigtid, dessutom lovar de att nyhetsbreven kommer ut snabbt, något som jag tror är det perfekta sättet att få nöjda kunder. Rule, använder sig även av smsfunktioner vilket jag som privatperson gillar. Jag läser oftare sms än epost och därmed är nog just sms en smidigare kanal många gånger än det är med epost. Sen tycker jag att i epost försvinner mailen snabbare än i ett sms. Epost kan vara sånt men tänker, jag har fått ett mail, jag läser det senare och sedan inser jag flera veckor efter att attans också det här mailet har jag inte läst eller ännu värre, glömt att svara på. Dessutom har man ju oftast med sig telefonen överallt medan mailen kanske finns där men som jag i alla fall kommer mer sällan än mina sms. Här är jag medveten om att andra älskar mail, så jag vet att det är bra med flera olika kanaler. Marketing tror jag är viktigt för företag idag, det är inte längre som för tjugo år sedan när kunderna endast handlade från en plats. Numera kan man alltid välja en ny butik eller gå till ett annat företag om man som kund är missnöjd. På nätet kan du idag hitta nästan allting och jag tror att företag lär vara på sina kunder som hökar för att behålla dem. Uppdatera sina sidor, ha bra erbjudanden och verkligen kämpa på med sin marknasföring för att behålla sina kunder. Då är ju e-post och sms-funktioner otroligt viktiga för företagen, använder då företagen bra tjänster så ökar de även kundernas vilja att handla. Konsumenter är vi ju allihopa inte sant?

Av Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma sedan 2004. Bor med min mellanpudeltik Lizzla född (230225), hon kom till min efter att hennes älskade och saknade storasyster Skilla (190919) dog framför mina ögon i en bilolycka den 15 april 2023..Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer! Jobbar som examinerad specialpedagog, och speciallärare i språk, läs- och skrivutveckling med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

2 svar på “Nyhetsbrev.”
  1. Ett sms innehåller dessutom begränsat antal tecken, ett mail kan vara hur långt som helst och det orkar folk inte läsa idag. Det ska gå fort, har hört att många orkar inte ens läsa en artikel längre, de läser bara ingressen. Lite trist utveckling känner jag.

    1. Camilla – Visst är det så. Jag tror också att det med långa texter är att vi kanske är så stressade? Det är som att läsa för sina barn, idag läser färre och färre föräldrar för sina barn. Man kan ju undra varför?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Vem är jag.

Min webbplatsadress är: https://www.saramadeleine.se.

Vilka personuppgifter samlar jag in och varför jag samlar in dem

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar jag in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden. En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.

Media

Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.

Kontaktformulär

Cookie-filer

Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år. Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare. När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort. Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen. Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Analys

Vilka jag delar dina data med

Hur länge jag behåller dina uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att jag behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning. För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar jag även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart skickar jag dina uppgifter

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Din kontaktinformation

Ytterligare information

Hur vi skyddar din information

Vilka procedurer vi har för dataläckor

Från vilka utomstående parter vi tar emot data

Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter

Branschkrav om delgivning av information

Save settings
Cookies settings