Vem är jag.
Min webbplatsadress är: https://www.saramadeleine.se.
Vilka personuppgifter samlar jag in och varför jag samlar in dem
Kommentarer
När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar jag in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.
En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.
Media
Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.
Kontaktformulär
Cookie-filer
Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.
Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.
När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.
Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.
Inbäddad innehåll från andra webbplatser
Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.
Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.
Analys
Vilka jag delar dina data med
Hur länge jag behåller dina uppgifter
Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att jag behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.
För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar jag även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.
Vilka rättigheter du har över dina data
Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.
Vart skickar jag dina uppgifter
Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.
Din kontaktinformation
Ytterligare information
Hur vi skyddar din information
Vilka procedurer vi har för dataläckor
Från vilka utomstående parter vi tar emot data
Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter
Branschkrav om delgivning av information
Så Falun har också haft tropiska temperaturer, precis som London, där det var 34,8 grader idag. Jag låter alltid balkongdörren står öppen, både dag- och nattetid. Inte roligt att komma hem till en bastu, även om man som du och jag gillar värmen;-)
Kul med agility för L och W.
Ja precis, gillar värmen men blir som en bastu i min lägenhet.
Vad dåligt att de inte hade betalat som det var bestämt, det kan verkligen irritera en såklart.Samt drygt också då man vaknar och inte kan somna om, samt varmt i lgh gör ju också sitt till.
Ja skitdåligt.
Så kul att kunna träna agility på hemmaplan. På vår klubb finns en kurs som heter ”Valpagility”. Den kan man gå från och med att valpen är fem månader och man tränar mycket försiktigt på moment som inte kan skada en växande hund.
Så irriterande att pengarna inte kommit som det var sagt. Sådana saker ska bara fungera.
Ja så trevligt. Men så kul ide, det borde de ju börja med här 🙂.
Kul med agility träning på egen hand. Det känns som att det är något de flesta hundar älskar, men det är ju inte så konstigt, det är spring och lek och så gör man matte/husse glad när man gör rätt 😉 Visste faktiskt inte att man inte skulle träna med hundar under året, men det är klart, de har ju inte växt klart och det gäller ju all typ av ”träning”. Vet att Max gillade att hoppa över låga staket när han var liten och det fick han göra, men det var en eller två hopp nån gång ibland bara så det var ju ingen fara 🙂
Hoppas att pengarna kommer in som de ska snart!
Ja så roligt. Visst är det så, de gillar ju att röra sig.
sånt där kan jag ligga o grubbla över en hel natt oxå sånt är så störande, kul att du fick lite mer saker till agilityn,kram o fin tisdag
Det är verkligen jobbigt. Ja jättekul.
Det är så kul att träna med djuren, här finns en agilitybana i rastgården, när H var mindre älskade han också tunneln, nu är han för hög.
Så irriterade när man väntar pengar och de inte kommer, har du dessutom skrivit och påmint de så är det otroligt nonchalant, saker kan hända men då förväntar man sej en förklaring, tänker jag.
Hoppas huvudvärken försvann och att det gick bra på amningskursen!
Ja så himla roligt verkligen. Ja blev så irriterad verkligen.