Åh nej.

Så har jag råkat ut för sådan där jätte rolig köpare igen då. På tradera, i och för sig har jag haft tur. DET här är min andra gång på 6 år jag råkat ut för en sådan men ja, det är ändå inte roligt.

Sålde en symaskin, den har stått här hemma och samlat damm i 2-3 år så bestämde mig för att sälja den. Priset den vanns på var 510 kr. Den lät bra här hemma provade den och det funkade fint. Redan när den här personen vann varan började jag ana oråd. Hn var extremt hispig. Det gick en halvtimme timme efter de att vinnarmailet kommit ut när hn hörde av sig. Började genast att den ville betala nu och att jag fick lov att skicka varan direkt. Jag kunde självklart inte det, herre gud jag är förälder och jag inte skicka varor på tre röda efter att någon betalat ÄNDÅ är jag en av dom snabba redan dagen efter brukar jag ALLTID posta. Dagen efter skickade hn tre mail där hn hetsade på. Jag skyndade mig med en TUNG symaskin på 20 kg och postade den, TACK och lov fick jag åka med Anna. I alla fall, när jag postat den hade jag ändå den dära ni vet oron i magen. INTE kunnat koppla av och bara väntat på mail från hn igen. Så dök det upp. Hn säger att den inte funkar, till saken hör jag körde genom den här hemma den lät tyst. Eller ja så tyst en symaskin kan låta, den fungerade och jag skrev i produktbeskrivningen att den gjorde de också. Antingen har DHL varit slarviga vilket jag mest tror på, eller så försöker den här människan blåsa mig vilket jag minst vill tro på. Hn ska ni gå till någon affär och se om det endast är smörjning som gäller sa hn. Kan ju hoppas det är det då, men betvivlar det om maskinen inte funkar nu så har DHL varit ovarsamma vilket jag skrivit INTE är mitt ansvar. Om det nu visar sig att det är så att maskinen inte funkar vill hn självklart ha pengarna tillbaka och skicka tillbaka vilket i sin tur skulle betyda att jag skulle få betala typ hälften av vad hn köpte maskinen för då jag hade rabatt på DHL i och med att jag skickade med dom. Jag känner då att jag nog hellre låter h*n få maskinen, surt för mig eftersom jag då inte kan se om personen bluffat, om DHL varit ovarsamma eller annat men vad gör man? Jag känner mig inte ha råd att betala de portot då jag inte är speciellt rik som student. Hur skulle ni gjort? Med allt menar jag. FAN känns så surt, självklart ska skiten inte funka när det funkat hemma. Var mycket därför jag skrev att dom GÄRNA fick hämta för jag hatar att skicka maskiner via posten, är alltid sånt som går sönder om NÅGOT går sönder.

Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma till William född (041003), i hemmet bor också mellanpudeltiken Skilla (190919). Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer! Jobbar som examinerad specialpedagog, med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

10 thoughts on “Åh nej.

  • 27 juli, 2010 at 00:41
    Permalink

    DHL är extremt slarviga. Vi beställde en spegel o vi fick sammanlagt 3 stycken levererade(vid olika tidpunkter) som samtliga var spruckna. En var det t o m ett stort skoavtryck på! På förpackningen alltså. Till slut fick jag häva köpet…
    Men du hade ju skrivit att du inte ansvarar för dhl slarv så borde inte du gå fri då?!? Då får h*n ta uppnde me DHL eller?

    Hoppas de löser sej! 🙂

    Reply
    • 27 juli, 2010 at 00:47
      Permalink

      ~MoonLight Malo~ – Tack för ditt svar. Var första gången jag använde mig av DHL då jag tänkte att det skulle bli billigare. Vad sa DHL om deras hantering? Känns just nu som det måste vara dom.
      Jo tänker också att h*n bör höra av sig till DHL pga slarv, eller att jag och h*n gör det ihop. Lär fråga lite mer. Jag tycker det är så konstigt när maskinen funkade här och vips så funkar den inte.
      Blir så tråkigt också för jag vill ju kundens väl också. Tyvärr så tror jag h*n är sån som gärna hetsar också. Jag själv tillhör dom som inte vill bråka. Framför allt inte sånt här när ord står mot ord situation nästan.
      Jag skulle tex aldrig blåsa någon för jag vill ju att kunden ska ha glädje av de jag säljer bort hemifrån. Får se vad som sägs imorgon. JAG hoppas att maskinen ska kunna fixas och att DHL får stå för problemet i så fall.

      Reply
  • 27 juli, 2010 at 00:55
    Permalink

    Verkligen! Kan knappt slita mig från tv’n nu när jag väl börjat se boxen 😉
    Jodå, allt är bara fint! Har utrotat dammråttorna med 🙂

    Åh, vad drygt det där lät. Men jag håller med dig, om man ber att få en maskin skickad får man ändå stå för risken själv! Jag själv hade aldrig köpt något sådant om jag inte kunde hämta den. Låt människan stå sitt kast, tycker jag.

    Reply
    • 27 juli, 2010 at 22:31
      Permalink

      Malle – verkligen. Får se vad människan säger. Skit drygt 🙁

      Reply
  • 27 juli, 2010 at 14:58
    Permalink

    Du ska ju inte ge pengarna tillbaka. Är ju inte ditt ansvar.

    Reply
    • 27 juli, 2010 at 22:31
      Permalink

      Zoofie – Nej jag tycker också så. Om DHL slarvat kan knappast jag stå för. 🙁

      Reply
  • 27 juli, 2010 at 17:19
    Permalink

    Men fy så otrevligt. Vilka människor d finns. Tycker d låter som ngn som försöker blåsa dej. Du har ju skrivit precis som d e, så hoppas att du inte ger me dej & ger pengarna tebax. Du har inte gjort ngt fel. I så fall e d ju DHL`s fel om ngt hände i frakten. Lr om denne nu som sagt försöker blåsa dej.

    Svar: Nix, d va inge å,ä, ö på d där spelet heller :p

    Reply
    • 27 juli, 2010 at 22:33
      Permalink

      KackMarie – Så himla tråkigt 🙁 . Jag ska se vad som händer. Känns inte som jag kan stå till svars för DHL liksom 🙁

      Reply
  • 29 juli, 2010 at 19:24
    Permalink

    Jag tror inte att maskinen är trasig, utan att människan i fråga försöker bluffa. Om han/hon vill skicka tillbaks maskinen och du tycker att det är okej så tycker jag att det är SJÄLVKLART att köparen själv får stå för returportot, då maskinen fungerade när du skickade den. Kan ju lika gärna vara så att han/hon har förstört den och då kan du inte ens sälja om den. Jag tycker att om den fungerade när du sålde den, då är det så, man tar alltid en risk när man handlar begagnat och jag hade inte ens övervägt att ta tillbaks varan om jag vore du.

    Reply
    • 29 juli, 2010 at 19:34
      Permalink

      Karro – Jag känner också så. Jag har skrivit till personen nu och sagt att det är i så fall DHL som krånglat inte jag, maskinen funkade när jag skickade den och jag ska nog göra som du säger. Alltså jag känner ju inte för att ta tillbaka den, sen min mormor sa att herre gud 500:- är inget att bråka om. Köper man begagnat är det ju en risk, maskinen var ju typ från kanske 70talet också, sånt vet man ju inte om det håller för evigt. Skrev att DHL har försäkringar så eftersom DHL inte varit varsamma med paketet är ansvaret deras inte mitt. Skrev de i produktbeskrivningen också.

      Reply

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: