Vem är jag.
Min webbplatsadress är: https://www.saramadeleine.se.
Vilka personuppgifter samlar jag in och varför jag samlar in dem
Kommentarer
När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar jag in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.
En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.
Media
Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.
Kontaktformulär
Cookie-filer
Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.
Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.
När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.
Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.
Inbäddad innehåll från andra webbplatser
Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.
Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.
Analys
Vilka jag delar dina data med
Hur länge jag behåller dina uppgifter
Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att jag behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.
För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar jag även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.
Vilka rättigheter du har över dina data
Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.
Vart skickar jag dina uppgifter
Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.
Din kontaktinformation
Ytterligare information
Hur vi skyddar din information
Vilka procedurer vi har för dataläckor
Från vilka utomstående parter vi tar emot data
Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter
Branschkrav om delgivning av information
vilken tur att du fick en ny produkt nar din var trasig.
Ja verkligen 🙂
Det är bra service, då blir man extra glad =) Att få en ny är ju krav men om de skickar med lite extra saker så är man tacksam!
Ja verkligen :D. Det är ju verkligen så att man blir extra glad av sånt 😀
Perfekt när de tillgodoser en reklamation. Det gör att man kommer tillbaka. Dock är det trist att man ska behöva reklamera.
Ja eller hur :). Sånt tycker jag är jätteviktigt annars vill man ju ogärna komma tillbaka. Eller jag återkommer aldrig till ställen som inte tar sånt 😀
Vad roligt att du fick en ersättare. Hänt mig med att förpackningar varit trasig, Men oftast slarvat med kvittot och inte kunnat få en ny.. ?
Ja eller hur :D. Det blev jag väldigt glad över 🙂
Ha en fin tisdag!
Skönt att dom kunde ersätta dig med en ny och lite annat! 🙂
Ja det var verkligen det 🙂
Vad bra att du fick plåster på såren 🙂
Ja det var det 🙂
Det är alltid ett litet antiklimax att få hem något man har köpt i ett trasigt skick. Men om man som kompensation får lite annat smått och gott, samt förstås en oskadad vara kan totalupplevelsen av köpet ändå bli riktigt bra!?
Ja visst är det så :/. Men som du skriver är det sånt där som gör det bra igen 😀
Åh älskar kokosolja!! Va fint av dem att ge dig lite goodies, har aldrig handlat på welloteket 🙂
Ja med :D. Helt underbar produkt 🙂
Sådan kundbetjäning är super! Man blir så glad och överaskad när sånt händer, när företagen verkligen tänker på kunden
Ja verkligen :D. Det är då man återvänder 🙂
Så bra att de löste sig 😀
Ja det var jättebra 😀
Vilket bra kundbemötande! Det är service och ett bra sätt att behålla sina kunder.
Ja verkligen :D. Så nöjd 🙂
Ohh så bra att du fick en ny produkt =D
Ja absolut 🙂
Helt rätt! De måste se till att kompensera sina kunder på något sätt annars har man ingen lust att komma tillbaka! Kul med smått och gott! ?
Eller hur :). Det är viktigt 🙂
Bra service och lite plåster på såren gör att man återkommer till ett sådant företag! Det tjänar de helt klart på i längden.
Ja verkligen :D. Sånt blir man glad över 😀
Man blir så glad när man får så bra bemötande av ett företag. Att de löser problemet på det sättet.
Ja eller hur :D. Då återvänder man 🙂