Så har jag råkat ut för sådan där jätte rolig köpare igen då. På tradera, i och för sig har jag haft tur. DET här är min andra gång på 6 år jag råkat ut för en sådan men ja, det är ändå inte roligt.

Sålde en symaskin, den har stått här hemma och samlat damm i 2-3 år så bestämde mig för att sälja den. Priset den vanns på var 510 kr. Den lät bra här hemma provade den och det funkade fint. Redan när den här personen vann varan började jag ana oråd. Hn var extremt hispig. Det gick en halvtimme timme efter de att vinnarmailet kommit ut när hn hörde av sig. Började genast att den ville betala nu och att jag fick lov att skicka varan direkt. Jag kunde självklart inte det, herre gud jag är förälder och jag inte skicka varor på tre röda efter att någon betalat ÄNDÅ är jag en av dom snabba redan dagen efter brukar jag ALLTID posta. Dagen efter skickade hn tre mail där hn hetsade på. Jag skyndade mig med en TUNG symaskin på 20 kg och postade den, TACK och lov fick jag åka med Anna. I alla fall, när jag postat den hade jag ändå den dära ni vet oron i magen. INTE kunnat koppla av och bara väntat på mail från hn igen. Så dök det upp. Hn säger att den inte funkar, till saken hör jag körde genom den här hemma den lät tyst. Eller ja så tyst en symaskin kan låta, den fungerade och jag skrev i produktbeskrivningen att den gjorde de också. Antingen har DHL varit slarviga vilket jag mest tror på, eller så försöker den här människan blåsa mig vilket jag minst vill tro på. Hn ska ni gå till någon affär och se om det endast är smörjning som gäller sa hn. Kan ju hoppas det är det då, men betvivlar det om maskinen inte funkar nu så har DHL varit ovarsamma vilket jag skrivit INTE är mitt ansvar. Om det nu visar sig att det är så att maskinen inte funkar vill hn självklart ha pengarna tillbaka och skicka tillbaka vilket i sin tur skulle betyda att jag skulle få betala typ hälften av vad hn köpte maskinen för då jag hade rabatt på DHL i och med att jag skickade med dom. Jag känner då att jag nog hellre låter h*n få maskinen, surt för mig eftersom jag då inte kan se om personen bluffat, om DHL varit ovarsamma eller annat men vad gör man? Jag känner mig inte ha råd att betala de portot då jag inte är speciellt rik som student. Hur skulle ni gjort? Med allt menar jag. FAN känns så surt, självklart ska skiten inte funka när det funkat hemma. Var mycket därför jag skrev att dom GÄRNA fick hämta för jag hatar att skicka maskiner via posten, är alltid sånt som går sönder om NÅGOT går sönder.

Av Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma sedan 2004. Bor med min mellanpudeltik Lizzla född (230225), hon kom till min efter att hennes älskade och saknade storasyster Skilla (190919) dog framför mina ögon i en bilolycka den 15 april 2023..Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer! Jobbar som examinerad specialpedagog, och speciallärare i språk, läs- och skrivutveckling med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

10 svar på “Åh nej.”
  1. DHL är extremt slarviga. Vi beställde en spegel o vi fick sammanlagt 3 stycken levererade(vid olika tidpunkter) som samtliga var spruckna. En var det t o m ett stort skoavtryck på! På förpackningen alltså. Till slut fick jag häva köpet…
    Men du hade ju skrivit att du inte ansvarar för dhl slarv så borde inte du gå fri då?!? Då får h*n ta uppnde me DHL eller?

    Hoppas de löser sej! 🙂

    1. ~MoonLight Malo~ – Tack för ditt svar. Var första gången jag använde mig av DHL då jag tänkte att det skulle bli billigare. Vad sa DHL om deras hantering? Känns just nu som det måste vara dom.
      Jo tänker också att h*n bör höra av sig till DHL pga slarv, eller att jag och h*n gör det ihop. Lär fråga lite mer. Jag tycker det är så konstigt när maskinen funkade här och vips så funkar den inte.
      Blir så tråkigt också för jag vill ju kundens väl också. Tyvärr så tror jag h*n är sån som gärna hetsar också. Jag själv tillhör dom som inte vill bråka. Framför allt inte sånt här när ord står mot ord situation nästan.
      Jag skulle tex aldrig blåsa någon för jag vill ju att kunden ska ha glädje av de jag säljer bort hemifrån. Får se vad som sägs imorgon. JAG hoppas att maskinen ska kunna fixas och att DHL får stå för problemet i så fall.

  2. Verkligen! Kan knappt slita mig från tv’n nu när jag väl börjat se boxen 😉
    Jodå, allt är bara fint! Har utrotat dammråttorna med 🙂

    Åh, vad drygt det där lät. Men jag håller med dig, om man ber att få en maskin skickad får man ändå stå för risken själv! Jag själv hade aldrig köpt något sådant om jag inte kunde hämta den. Låt människan stå sitt kast, tycker jag.

  3. Men fy så otrevligt. Vilka människor d finns. Tycker d låter som ngn som försöker blåsa dej. Du har ju skrivit precis som d e, så hoppas att du inte ger me dej & ger pengarna tebax. Du har inte gjort ngt fel. I så fall e d ju DHL`s fel om ngt hände i frakten. Lr om denne nu som sagt försöker blåsa dej.

    Svar: Nix, d va inge å,ä, ö på d där spelet heller :p

    1. KackMarie – Så himla tråkigt 🙁 . Jag ska se vad som händer. Känns inte som jag kan stå till svars för DHL liksom 🙁

  4. Jag tror inte att maskinen är trasig, utan att människan i fråga försöker bluffa. Om han/hon vill skicka tillbaks maskinen och du tycker att det är okej så tycker jag att det är SJÄLVKLART att köparen själv får stå för returportot, då maskinen fungerade när du skickade den. Kan ju lika gärna vara så att han/hon har förstört den och då kan du inte ens sälja om den. Jag tycker att om den fungerade när du sålde den, då är det så, man tar alltid en risk när man handlar begagnat och jag hade inte ens övervägt att ta tillbaks varan om jag vore du.

    1. Karro – Jag känner också så. Jag har skrivit till personen nu och sagt att det är i så fall DHL som krånglat inte jag, maskinen funkade när jag skickade den och jag ska nog göra som du säger. Alltså jag känner ju inte för att ta tillbaka den, sen min mormor sa att herre gud 500:- är inget att bråka om. Köper man begagnat är det ju en risk, maskinen var ju typ från kanske 70talet också, sånt vet man ju inte om det håller för evigt. Skrev att DHL har försäkringar så eftersom DHL inte varit varsamma med paketet är ansvaret deras inte mitt. Skrev de i produktbeskrivningen också.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Vem är jag.

Min webbplatsadress är: https://www.saramadeleine.se.

Vilka personuppgifter samlar jag in och varför jag samlar in dem

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar jag in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden. En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.

Media

Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.

Kontaktformulär

Cookie-filer

Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år. Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare. När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort. Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen. Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Analys

Vilka jag delar dina data med

Hur länge jag behåller dina uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att jag behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning. För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar jag även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart skickar jag dina uppgifter

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Din kontaktinformation

Ytterligare information

Hur vi skyddar din information

Vilka procedurer vi har för dataläckor

Från vilka utomstående parter vi tar emot data

Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter

Branschkrav om delgivning av information

Save settings
Cookies settings