Vem är jag.
Min webbplatsadress är: https://www.saramadeleine.se.
Vilka personuppgifter samlar jag in och varför jag samlar in dem
Kommentarer
När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar jag in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.
En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.
Media
Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.
Kontaktformulär
Cookie-filer
Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.
Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.
När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.
Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.
Inbäddad innehåll från andra webbplatser
Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.
Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.
Analys
Vilka jag delar dina data med
Hur länge jag behåller dina uppgifter
Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att jag behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.
För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar jag även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.
Vilka rättigheter du har över dina data
Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.
Vart skickar jag dina uppgifter
Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.
Din kontaktinformation
Ytterligare information
Hur vi skyddar din information
Vilka procedurer vi har för dataläckor
Från vilka utomstående parter vi tar emot data
Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter
Branschkrav om delgivning av information
Vilket bra fint bemötande! Det var en väldigt fin kanna och en fin goodiebag du fick! Så kul 😀 Brukar också skämmas när man stannar upp hela kön men det är ju inte ens fel att saker inte fungerar för dem!
Åh ja inte sant :D, ja det blir så pinsamt 🙂
Vad gulligt gjort ändå att du fick en liten present medans du väntade. Det är nog få ställen som hade gjort på det sättet.
Åh ja eller hur 😀
Så fin kanna du har köpt. Så snällt av dom att ge dig en goodiebag gör ditt tålamod med presentkortet strulade. Så fina saker du fick i den 🙂
Visst är den fin :). Ja inte sant 😀
Den servisen är otroligt fin. Vilken tur iallafall att dom till slut kunde registrera presentkortet.
Ja den är verkligen det, saknar bara tårtfatet samt en serveringsskål nu 🙂
Så fin kanna! Känner som butiken, bättre med problem nu än sen när julhandeln kommer! Och helt rätt att du skulle få något för att du fått vänta! 😀 Hoppas allt är bra med dig! Kram
Visst är den :). Ja absolut, är ju bara jag som tycker sånt där är tufft :-p
Åhh vilken superfin kanna, tur att presentkortet funkade till slut! 😀
Visst är den fin 🙂
Vad tråkigt när sånt krånglar och jag håller med själv tycker man det är lite jobbigt, men vilken tur att det löste sig och vilken fin kanna du köpte. Snäll personal 🙂
Ja fy det är trist :(. Visst är den 😀
Vilken fin kanna, verkligen! Och vad snälla dom var som gav dig en goodiebag också. Fick lite stress bara du nämnde julhandeln. Ajajaj. Måste börja köpa mina julklappar helst igår <3
Verkligen :). Ja du den är nära nu 😮
Men åh vad mysigt med en liten goodiebag❤ Fibt av dem och riktigt serviceinriktat eller hur jag ska uttrycka det.
Ja verkligen 🙂
Men gud vilken bra service av dom!! Sånt gillar jag massor. Proffsigt.
Eller hur :D. Var riktigt nöjd 😀
Kannan är ju verkligen superfin! 😀
Ja det är den 🙂
Förstår jag det att du var nöjd 😀 Bra att det tog tag i det och lät det ta den tid det tog, inte många affärer som hade gjort så..
Ja så himla kul 😀
Vilken söt liten kanna!? Det var ju tur att det löste sig med presentkorten tillsist, även om det råkade vara just ditt köp som fick utgöra lektionen i hanteringen!?
Visst är den :). Ja det var jag riktigt nöjd med 🙂
Skönt att du hittade något fint för presentkortet! Och jätte gulligt av dom att reagera på det sättet och dessutom tacka dig för att du väntade. Låter som väldigt serviceminded personal 🙂
Åh ja är helnöjd :D. Ja det var verkligen hur fint som helst 🙂
Men den var ju hur fin som helst! Fint av personalen att på det sättet be om ursäkt. Sådant gillar jag, när man tar hand om sina kunder ?
Visst är den fin :). Ja eller hur 😀
Nästan så man önskar att saker och ting strular om man får så fina goodiebags. Här är man glad om de ber om ursäkt/beklagar felet osv
Hehe ja så kan man ju se det :). Men så trist att det är så 🙁
Men wow vilken goodiebag den hade man inte tackar nej till! Vilken service liksom, och tänk vad olika det kan vara ifrån butik till butik på service 🙂
Älskar kannan, den är såå fin 🙂
Visst var den bra :D. Ja var så nöjd med dem :). Visst är Mon amie fint 🙂
Ohh så fint gjort av dem, så fin service, snacka om att måna om kunden =D. Fin kannan är
Ja verkligen :). Visst är den fin 🙂
Den kannan såg jag härom dagen. Den är så söt. Ibland kan det vara lönade Att vara besvärlig, men tycker inte du ska skämmas. Som de sa. Hellre nu än mitt i julruschen
Visst är den fin :). Ja absolut 😀
Otroligt bra bemötande.
Åhléns finns tyvärr inte längre här – jo i Umeå – men butiken i Lycksele blev nerlagd för nått år sen.
Åh ja verkligen 🙂