En liten kanna av märket Mon Amie.

I torsdags efter jag och mamma hängt på loppisar så åkte vi till stan för att handla lite saker. Då passade jag på att gå in på Åhléns för att använda två stycken presentkort jag hade. Det visade sig dock vara lättare sagt än gjort, jag hittade denna lilla kanna som passar perfekt att ha mjölk eller grädde i. Men när jag skulle registrera mitt digitala presentkort uppstod det ett problem, kassasystemet ville inte godta saken.

Eftersom jag fått presentkortet samma dag och butiken var så himla vänligt inställda och ville lära sig något nytt fick jag stå där medan chefer och it-avdelningar och annat grejade runt. Man hittade att jag hade ett presentkort men inte hur man skulle registrera det. Men till slut lyckades dem, butiken gav mig en goodiebag som tack för mitt tålamod och att jag fick vänta. Själv skämdes jag mest för att jag strulat, men de var bara glada att de fick detta nu och inte under julhandeln. Jag gick därifrån med en kanna rikare och en jättefin goodiebag så jag var definitivt nöjd jag med.

Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma till William född (041003), i hemmet bor också mellanpudeltiken Skilla (190919). Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer! Jobbar som examinerad specialpedagog, med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

40 thoughts on “En liten kanna av märket Mon Amie.

  • 27 november, 2018 at 11:39
    Permalink

    Vilket bra fint bemötande! Det var en väldigt fin kanna och en fin goodiebag du fick! Så kul 😀 Brukar också skämmas när man stannar upp hela kön men det är ju inte ens fel att saker inte fungerar för dem!

    Reply
  • 27 november, 2018 at 11:52
    Permalink

    Vad gulligt gjort ändå att du fick en liten present medans du väntade. Det är nog få ställen som hade gjort på det sättet.

    Reply
  • 27 november, 2018 at 13:22
    Permalink

    Den servisen är otroligt fin. Vilken tur iallafall att dom till slut kunde registrera presentkortet.

    Reply
    • 27 november, 2018 at 21:24
      Permalink

      Ja den är verkligen det, saknar bara tårtfatet samt en serveringsskål nu 🙂

      Reply
    • 27 november, 2018 at 21:27
      Permalink

      Visst är den :). Ja absolut, är ju bara jag som tycker sånt där är tufft :-p

      Reply
  • 27 november, 2018 at 17:01
    Permalink

    Åhh vilken superfin kanna, tur att presentkortet funkade till slut! 😀

    Reply
  • 27 november, 2018 at 18:19
    Permalink

    Vad tråkigt när sånt krånglar och jag håller med själv tycker man det är lite jobbigt, men vilken tur att det löste sig och vilken fin kanna du köpte. Snäll personal 🙂

    Reply
  • 27 november, 2018 at 18:28
    Permalink

    Vilken fin kanna, verkligen! Och vad snälla dom var som gav dig en goodiebag också. Fick lite stress bara du nämnde julhandeln. Ajajaj. Måste börja köpa mina julklappar helst igår <3

    Reply
  • 27 november, 2018 at 18:42
    Permalink

    Men åh vad mysigt med en liten goodiebag❤ Fibt av dem och riktigt serviceinriktat eller hur jag ska uttrycka det.

    Reply
  • 27 november, 2018 at 19:22
    Permalink

    Förstår jag det att du var nöjd 😀 Bra att det tog tag i det och lät det ta den tid det tog, inte många affärer som hade gjort så..

    Reply
  • 27 november, 2018 at 19:51
    Permalink

    Vilken söt liten kanna!? Det var ju tur att det löste sig med presentkorten tillsist, även om det råkade vara just ditt köp som fick utgöra lektionen i hanteringen!?
    Lillan Kind recently posted..Besiktad och gjort ett fynd

    Reply
  • 27 november, 2018 at 19:58
    Permalink

    Skönt att du hittade något fint för presentkortet! Och jätte gulligt av dom att reagera på det sättet och dessutom tacka dig för att du väntade. Låter som väldigt serviceminded personal 🙂

    Reply
    • 27 november, 2018 at 21:22
      Permalink

      Åh ja är helnöjd :D. Ja det var verkligen hur fint som helst 🙂

      Reply
  • 27 november, 2018 at 20:17
    Permalink

    Men den var ju hur fin som helst! Fint av personalen att på det sättet be om ursäkt. Sådant gillar jag, när man tar hand om sina kunder ?

    Reply
  • 27 november, 2018 at 20:27
    Permalink

    Nästan så man önskar att saker och ting strular om man får så fina goodiebags. Här är man glad om de ber om ursäkt/beklagar felet osv

    Reply
    • 27 november, 2018 at 21:21
      Permalink

      Hehe ja så kan man ju se det :). Men så trist att det är så 🙁

      Reply
  • 27 november, 2018 at 21:05
    Permalink

    Men wow vilken goodiebag den hade man inte tackar nej till! Vilken service liksom, och tänk vad olika det kan vara ifrån butik till butik på service 🙂
    Älskar kannan, den är såå fin 🙂
    Ida recently posted..Get To Know Me

    Reply
    • 27 november, 2018 at 21:20
      Permalink

      Visst var den bra :D. Ja var så nöjd med dem :). Visst är Mon amie fint 🙂

      Reply
  • 28 november, 2018 at 03:01
    Permalink

    Den kannan såg jag härom dagen. Den är så söt. Ibland kan det vara lönade Att vara besvärlig, men tycker inte du ska skämmas. Som de sa. Hellre nu än mitt i julruschen
    Ariella recently posted..Måndag, möte och akututrycknkng

    Reply
  • 28 november, 2018 at 07:50
    Permalink

    Otroligt bra bemötande.
    Åhléns finns tyvärr inte längre här – jo i Umeå – men butiken i Lycksele blev nerlagd för nått år sen.

    Reply

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: