Som jag skrev i fredags fick jag hem en bänk med blodfläckar på. Inte nog med att jag blev besviken redan där blev jag besviken igen idag när jag ringde och frågade om varför jag inte fått något svar om saken. Jag skulle få 10% tillgodo för bänken med blodfläckar! Svarade att då skickar jag tillbaka den, 10% på 1000 kronor är alltså 100 kr tillbaka på en bänk med blod. Behöver jag skriva att jag inte kommer rekommendera någon att handla från Ellos igen.

Så nu ska jag skicka tillbaka bänken, ordna med returer och vänta på att få en ny bänk. Är så galet besviken, DHL kan dessutom endast hämta den hos mig på fredag som det ser ut idag så jag ska ha en möbel här i flera dagar och vänta på en ny möbel lika länge. Skitdåligt, hade högre tankar om Ellos faktiskt. Det är ju hånfullt med 10 procent, nu blir det dock en dyrare affär för ELLOS i längden. De ska ta emot min vara (betala det portot) och sedan betala portot på varan tillbaka till mig igen. Det blir runt 400 de får betala för att jag ska skicka denna fram och tillbaka. Verkar väldigt lönsamt i längden för en blodig vara eller hur…

Inlägget från i fredags hittar ni här.

22 kommentarer

  1. Jag gillar inte heller Ellos när det gäller möbler.
    Jag kan inte beställa möbler därifrån för då måste jag hämta det i borlänge,hur dumt är inte det.
    Förklarat för dom flera gånger att det är 22 mil dit o inget körkort.
    Men nej dom levererar inte möbler hit om jag inte betalar extra.
    Nä där försvann dom för mig.
    Alla andra affärer med möbler skickar hit så vet inte vad problemet är,har både schenker och dhl här.

    1. Så dåligt, DHL körde ut hit utan problem, märkligt att ni inte kan få det till er då? Menar om DHL ändå kör dit helt sjukt ju. Läste på deras FB-sida folk är riktigt missnöjda där. Borde läst tidigare, förut var det ju ändå ett företag man kunde lita på :/.

  2. Att behålla en blodig (äcklig) möbel å få 10% till godo, never in my life, det var dåligt av Ellos.
    Jag skulle aldrig, även om jag fått varan gratis, klarat av att behålla den nerblodade bänken.

  3. Åh så irriterande! Vi har en dispyt med CDON om en vara som de levererade efter 17! veckor. De vill inte kompensera mer än 10% och hävdar att deras leverantör inte kan ge mer. Jag trodde ju i min enfald att jag gjorde affären med CDON och inte deras leverantör…

    1. Ja verkligen :[. Fy så dåligt! 10% är så sån otroligt fjantig summa det är ju ingenting! Speciellt när man ändå får den saken i rabatt överallt, varje företag erbjuder dessa snikna 10%. Vad är det liksom :[. Skitdåligt även för er.

    1. Ja skitdåligt verkligen :(. 10% för en blodig möbel helt galet! Trodde i min enfald att de skulle kunna erbjuda i alla fall någon form av avdrag på möbeln om man skulle ha den kvar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma till William född (041003), i hemmet bor också mellanpudeltiken Skilla (190919). Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer!
Jobbar som examinerad specialpedagog, med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.

%d bloggare gillar detta: