Saker jag gör, men som jag inte borde.

Det finns bara en sak som poppar upp i mitt huvud just nu och det är stressar. Jag är denna vecka hemma från jobbet på grund av överstress, jag har helt enkelt haft alldeles för mycket och förra helgen ska kroppen ifrån. Så det jag gjort de senaste dagarna är att ligga på soffan, röra mig så lite jag kan och bara återhämta mig. Äntligen börjar jag ha lite mindre huvudvärk och jag börjar även kunna se vad som är viktigt.

Jag ska börja med listor igen, det är en sak jag slutade med men borde fortsatt att göra. Helt enkelt för att stressen fått mig att ta bort, nu ska jag öppna en bok igen och göra krysslistor. Förut gjorde jag fem saker som skulle fixas varje dag och kryssade dessa mot kvällen. Det var skönt, och genomskådligt. För jag MÅSTE sluta stressa, för min hälsa och välbefinnande.

Orsakullan
Follow
✰ Fina du som tänkt kommentera, läs detta innan.✰

↳ Jag lämnar alltid respons på dina kommentarer här.
↳ Lämnar du din bloggadress, så vänta dig alltid ett besök från mig.
↳ Jag raderar kommentarer som innehåller svar på kommentarer från Din blogg. Även kommentarer med hot, hån, grova ord och kränkande ton raderas.
↳ Jag tar gärna emot feedback/kritik som framförs på ett konstruktivt sätt.
↳ Jag blir alltid glad av fina och vänliga kommentarer. Så kärlek till dig som lämnar kärlek här.
↳ Här kan du läsa om hur jag behandlar dina uppgifter: Integritetspolicy

34 thoughts on “Saker jag gör, men som jag inte borde.

  1. Stress är alltid någonting som vi alla gör otroligt mycket och i fel utsträckning. Vi stressar upp oss för onödiga saker när vi istället med framförhållning, självkännedom och planering kommer längre.
    Annica recently posted..Nya arbetsskor

  2. En sak som jag har när jag stressar för mycket är en stressboll, jag sitter och klämmer på den… Släpper en del faktiskt! Vet inte om du provat det någon gång, annars gör det! 🙂
    Becka Lindhe recently posted..Förvirrad!

  3. Jag har tidigare tyckt det varit väldigt stressande att skriva upp vad jag borde göra under dagen eftersom jag vissa dagar icke nådde mitt mål, men jag har funderat på om jag ska ge det en ny chans…
    Jag tror ju att det händer mycket i Din kropp nu, att Du äter bättre gör troligtvis att Din kropp reagerar, vilket kan öka Din trötthet. Lyssna på kroppen.

  4. Hoppas du snart mår bättre att stressa är inge bra men jag har lätt att stressa också. Låter bra att du har ett sätt som minskar det. Kram 🙂

  5. Listor är det bästa, många tror att det stressar och det för det säker för många men för mig innebär det ett lugn, saker jag kan släppa från mitt huvud som finns på min”lista” istället. Så här är det alltid mycket listor och avchecknkngen är det bästa av allt
    Lexochlogan recently posted..SÖTASTE UGGLENATTLAMPAN

  6. Alldeles för många stressar av olika anledningar numera. Väldigt bra att du är hemma och tar hand om dig själv ❤️ Därför bloggar inte jag varje. Det och allt annat jag höll på med innan sommaren (eller när det nu var) blev en stress. Utmattning har jag varit sjukskriven för 2 gånger men nu har jag lärt mig varva ner i tid.
    Anneli @ spinkfinger.com recently posted..Drömmar och mål

  7. Men nej vad tråkigt att höra.
    Jag har så svårt att acceptera att stressen har tagit ut sin rätt på mig. Fast jag känner samtidigt inte att det är några konstigheter eller fel när någon annan mår dåligt av stress, antar att det är den där självkritikern inuti mig som vill göra sig hörd..

    Intressant tips med listorna förresten, har inte hört det förut men ska nog pröva det.
    Sara recently posted..Du är älskad.

  8. Du gjorde ett riktigt bra beslut genom att stanna hemma! Ingen tackar dig för att du kör slut på dig själv.
    Listor är super för att på så sätt även samla sina tankar på just det som behövs göra. Jag kan annars känna ibland att jag inte har någon aning om var jag ska börja om det är för mycket. En lista gör mig så mycket mer strukturerad och mindre stressad. 🙂

  9. Jag gillar verkligen listor, de funkar bra för min stress. Eller mot min stress kanske jag skulle skriva 🙂 Det är bra att få en överblick, men gör också att jag kan släppa tankarna på vissa saker när jag fått ner dem på pränt.

  10. Hoppas att du finner verktyg så att du stressar mindre. Listor är något jag också gärna skriver och det fungerar för mig.

    Svar: Tack för dina önskemål på blogginlägg relaterade till mitt jobb. Håll utkik framöver!

    Kram
    Jasmine recently posted..Framtidslängtan

  11. Jag tycker att det låter väldigt klokt att stressa mindre. Har du någon typ av bullet journal till dina listor? För mig är det jättebra avkoppling att sitta och pyssla med listorna, skriva fint och få rita lite kravlöst runtomkring 🙂
    Anna recently posted..Brutal smärta och lite lyx

  12. Vad jobbigt att stressa! Skönt att vara hemma en vecka nu och vila. Det är så lätt att ta på sig för mycket och säga ja till allt fast man vet att man egentligen inte har tid. Listor låter bra faktiskt och att välja fem saker per dag som “måste göras”.
    Hannas krypin recently posted..Livet är orättvist

  13. Usch ja det det känner jag igen, stressar ofta trots att jag inte behöver med vilket är så onödigt. Listor har jag varit inne på med, du tycker det hjälper alltså?

  14. Det var inget roligt att höra att du är hemma för överstress. Skönt att du lyssnar på kroppen och är hemma. Hoppas att dina listor hjälper dig att må bättre och känna mindre stress. Jag känner att min kropp säger ifrån, jag vet att jag måste lyssna på min kropp. Men jag tycker att det är så svårt att lyssna och ta in att jag måste ha lugn och ro. Stor kram ❤️
    Jennysvardag recently posted..Surr mysteriet är löst

  15. Stress är så hemskt.. Är också rätt stressad just nu och behöver verkligen hitta saker som stressar ner, men det är lättare sagt än gjort! Listor kan verkligen hjälpa, att få stryka över saker och känna kontroll!
    Jag hoppas det blir bättre för dig! Kram< 3

  16. Helt rätt sätt att hantera situationen på! Jag är så dålig på att lyssna på kroppen och ta ledigt och det slutar med att man blir helt utmattad och som en robot till slut. Listorna tror jag också är en bra lösning på situationen
    Olga recently posted..Frågestund!

  17. Stress är verkligen hemskt, mycket stress påverkar oss, det gör oss nedstämda, sjuka, ja listan kan göras lång. Låter bra att du uppmärksammar det som händer i dig och att du tagit dig tid att återhämta dig. Kry kry

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: